fbpx
Charleroi răsplătește prin calitate

Soarele lui Alexandru cel Mare

Din preistorie, oamenii au dezvoltat față de soare diferite forme de adorație, chiar forme de cult. Numeroasele civilizații ulterioare au inclus soarele în preocupările lor spirituale. Empiric, oamenii au înțeles în toate timpurile că soarele este sursa vieții, a evoluției viului pe Pământ.

Egiptenii, mayașii, aztecii, incașii, grecii, dacii, dacă este să particularizăm geografic, apoi civilizațiile Asiei și-au reprezentat acest astru în diferite modele, în diferite variante grafice. Putem spune că tot ce înseamnă viul, organismele celulare, plantele, animalele și omul au în ființa lor această lumină drept una dintre cauzele existenței.

În cazul nostru, al armânilor, soarele a fost un semn de putere, un simbol imperial al dinastiei macedonene. Am gândit această colecție de bijuterii din aur (în variantele 14 și 18 carate) pentru a ne fi aproape, pentru a nu ne uita rădăcinile, pentru a ne autoidentifica în această lume (care astăzi deconstruiește identitățile), poate chiar pentru a fi mai luminoși, pentru a mărturisi, până la urmă, toate aceste lucruri. Atunci când am ales să realizez această colecție, mi-am dorit ca armânii să fie mai calzi și mai viteji, că vor vrea să-și mărturisească identitatea, inclusiv printr-un semn exterior. 

La aniversarea celor doisprezece ani de la înfiinţare, Charleroi adaugă trei bijuterii speciale în colecția Soarele lui Alexandru cel Mare.  În acest moment, colecția conține: șapte pandantive, cu sau fără diamante, cercei, brățări, butoni și pinuri pentru sacou, în două dimensiuni.  

Unul dintre obiectele adaugate acum în colecție este un pandantiv rafinat, creat pentru cei care îndrăgesc bijuteriile fine. Cercul, ca element fix, încadrează cele șapte diamante țintuite de jur imprejur, având în interior Soarele, ca element mobil. Razele decupate ale acestuia accentuează delicatețea bijuteriei. Frumusetea pandantivului este evidențiată de anoul cu cele trei diamante.

Unul dintre obiectele adaugate acum în colecție este un pandantiv rafinat, creat pentru cei care îndrăgesc bijuteriile fine. Cercul, ca element fix, încadrează cele șapte diamante țintuite de jur imprejur, având în interior Soarele, ca element mobil. Razele decupate ale acestuia accentuează delicatețea bijuteriei. Frumusetea pandantivului este evidențiată de anoul cu cele trei diamante.

Următorul obiect este primul inel al colecției "Soarele lui Alexandru cel Mare". Aspectul vintage face trimitere la originile sale. Razele bombate se potențează reciproc cu sferele care definesc conturul discului, ca element dominant al bijuteriei. Sferele respective sunt ele însele o trimitere la maniera decorativă a bijuteriilor antice. Componentele de legătură dintre șină și disc au fost concepute în așa fel încât să amintească elementele de arhitectură din spațiul nostru balcanic.

Următorul obiect este primul inel al colecției "Soarele lui Alexandru cel Mare". Aspectul vintage face trimitere la originile sale. Razele bombate se potențează reciproc cu sferele care definesc conturul discului, ca element dominant al bijuteriei. Sferele respective sunt ele însele o trimitere la maniera decorativă a bijuteriilor antice. Componentele de legătură dintre șină și disc au fost concepute în așa fel încât să amintească elementele de arhitectură din spațiul nostru balcanic.

Cea mai impunătoare bijuterie dintre cele noi o reprezintă un pandantiv care va fi purtat cu dragoste, mândrie şi respect de cei care vor dori să-și onoreze identitatea sau măcar rădăcinile. Este un pandantiv masiv, având ca simbol central Soarele, al nostru. Acesta este înconjurat de 23 de diamante naturale, de calitate superioară, 0,19 ct, culoare F, claritate VVS1. Sunt 23 pentru că o astfel de zi este tot a noastră (23 Mai).

Cea mai impunătoare bijuterie dintre cele noi o reprezintă un pandantiv care va fi purtat cu dragoste, mândrie şi respect de cei care vor dori să-și onoreze identitatea sau măcar rădăcinile. Este un pandantiv masiv, având ca simbol central Soarele, al nostru. Acesta este înconjurat de 23 de diamante naturale, de calitate superioară, 0,19 ct, culoare F, claritate VVS1. Sunt 23 pentru că o astfel de zi este tot a noastră (23 Mai).

Opţiunea pentru cele patru litere am dorit-o a fi cea mai încărcată de sens, cea mai plină de emoţie şi de dragoste, un fel de cod identitar, care să poată fi mereu aproape de noi şi uşor de transmis descendenţilor.

În trecut, atunci când scrierile erau, în imensa lor majoritate, despre lucrurile sfinte şi materialul pe care se scria era extrem de scump, oamenii au folosit, cu precădere, consoanele. Din economie şi pentru a putea transmite cât mai mult pe o suprafaţă cât mai mică. Vocalele lipseau sau erau trecute, în dimensiuni cu mult mai reduse, în vecinătatea consoanelor. Când bisericile, ca spaţii liturgice, au început să fie pictate, deşi zidurile erau cu mult mai mari decât paginile cărţilor şi cuvintele erau incomparabil mai puţine, lăsând locul imaginilor iconografice, a existat o rezistenţă la schimbare mai puternică decât orice logică practică, mai puternică decât orice destrămare pe care o aduce timpul, sub masca civilizației materiale. Aici am vrut să fie un alt sens. Astfel, tot ce s-a scris pe fresce, inclusiv numele sfinţilor, s-a scris, precum în cărţi şi documente, în varianta scurtă, arhaică, folosind consoane. Deci, fără a afecta în vreun fel vechea scriere, lipseau în continuare vocalele sau erau foarte mici. Practic, a fost doar un transfer pe frescă de pe pagina de pergament/hărtie.

Consoanele din identitatea noastră, din etnonimul primar, sunt o trinitate, RMN. Mai aveam de ales între doi de A şi un I. Poate ar fi fost mai potrivit să incripţionez acest pandantiv cu ARMN, însă am considerat că literele trebuie să conţină mai mult decât o identitate, că este în mod particular necesar să se afirme că armânii sunt încă mulţi în tiparul lor milenar, că au supravieţuit în mod cu totul excepţional din antichitatea lumii. Tocmai asta face ca astăzi încă să mai fim – faptul că încă suntem mulţi. Strict din acest motiv, am dorit ca literele de pe noul pandant să fie RMNI. La plural. Litera A, începutul, este oricum o particularite, o marcă a rostirii noastre. I trebuie însă şi pe mai departe a fi construit şi, mai apoi, afirmat.

RMNI, acest plural, este orizontul nostru  de existență. Cele patru litere pot uni şi liniile unei cruci identitare, pot fi şi alte direcţii cardinale, în care suntem răspândiţi, destrămaţi, risipiţi… Dar, în noi înşine, mai mult decât în oricare direcţie.

Vă invităm să descoperiți colecția

„Soarele lui Alexandru cel Mare” !

Descoperă
toate produsele
marca Charleroi

0